Da vores søn startede på Kildeskolen i starten af 3. klasse var det af nød. Efter voldsom mobning og faglig mistrivsel på hans folkeskole, så vi ingen anden udvej end at finde en anden skole til ham.
Hver gang jeg søgte på nettet, endte jeg ved Kildeskolen. Muligheden for at kunne lære i sit eget tempo, max 20 elever i klasserne, løftet om engagerede lærere og lektiehjælp samt en lille skole med 190 elever, var med til at valget faldt på Kildeskolen.
Samtidig havde skolen en helt anden indgangsvinkel til mobning og mistrivsel end andre steder jeg havde læst om. Her tog man det alvorligt. Her kunne man gå til sin lærer eller skolelederen, hvis man havde oplevet noget, der gjorde en ked af det, eller som man bare ikke syntes, var i orden. Og så kunne begge parter give sin forklaring på det skete, tale ud, lave aftaler, komme videre - sammen. For som skolelederen sagde, da min søn startede: Hvis du ikke trives, kan du ikke lære. (En sætning jeg i øvrigt har taget med videre i mit eget arbejde med børn)
Da min søn startede, var han en dreng, der havde mistet lysten til at lære, der ikke troede på sig selv, og som havde svært ved at stole på andre. Vejen til en afsluttet 9. kl. var lang og fuld af udfordringer. Vi har haft mange samtaler, ikke kun lærere/skole og forældre imellem, men også sammen med vores søn. For det var jo ham, der skulle trives, ham der skulle gribe chancen og muligheden for at omskrive sin historie.
Med lærernes og ledelsens utrættelige engagement og ihærdighed, fik vi sammen vendt skuden, og min søn fik lært at tage ansvar for egen læring og fik lysten og troen tilbage. Jeg er ikke i tvivl om, at det bedste vi har gjort for vores søn er at skifte skole til Kildeskolen.
Og jeg er heller ikke i tvivl om, at det tætte samarbejde mellem lærere/skole og os, er det der har gjort, at min søn har afsluttet 9. kl. med særdeles flotte karakterer, og ikke mindst en tro på sig selv og fremtiden.
De kærligste hilsner
Mor til søn der netop har afsluttet 9. kl.
Super forstående skole, hvor undervisningen tilpasses hver enkelt elev. Endelig en
skole, hvor min datter føler sig værdsat og anerkendt af alle lærerne.
Mor til elev i 10. klasse
En skole, som har gjort det trygt for min datter at gå i skole.
Mor til elev i 10. klasse
Efter en del skoleflytninger og udtalelser om, at min søn har et socialt handicap med
unge på sin egen alder, startede han på Kildeskolen.
Vi har fået en super glad og meget social søn. Hans færdigheder indlæringsmæssigt
er også blevet betydeligt bedre, og det skyldes helt klart, at lærere og ledelse tager fat
lige præcist dér, hvor det kniber for den enkelte elev.
Jeg vil med stor glæde anbefale Kildeskolen.
Mor til elev i 10. klasse
Vores datter skiftede fra kommunal skole til Kildeskolen og er derfra gået fra
skoletræt til skoleglad.
Hendes karakterer er samtidig gået fra middel til top og grundet skolens program om
at lære fra bunden og skolens dygtige og samarbejdsvillige lærere, har hun nu også
fået en bedre forståelse for matematikken og dermed lysten til at lære.
Far til elev i 9. klasse
Vores datter startede sent på Kildeskolen, desværre, vi ville ønske vi havde kendt til
skolen tidligere. For skolemæssigt har det været de bedste 2 år for hende og os.
Der er en rigtig dejlig og tryg atmosfære på skolen, som giver et godt læringsmiljø og
undervisningsformen tilpasses den enkelte.
Vi kan kun anbefale skolen.
Forældre til elev i 10. klasse
Vi har en super glad teenagedatter, der skiftede til Kildeskolen midt i 8. klasse. Vi er
meget begejstrede for undervisningsformen, hvor alle bliver undervist på eget niveau.
Der er blevet lagt en plan for skoleperioden, så vores datter præcist ved, hvad hun
skal arbejde med.
Vi er også glade for, at alle elever bliver presset lidt, så de yder lidt mere end en
teenager måske lige selv synes.
Det sociale på skolen er også i højsædet og det gør, at vores datter er tryg og glad for at
gå i skole.
Mor til elev i 10. klasse
Det gode ved denne skole er, at alle elever er vigtige, og der lægges meget vægt på, at de
kan være sig selv.
Her har jeg set teenagere såvel som mindre børn, som er søde og høflige. Det bliver
jeg positivt overrasket over hver gang.
Personalet er meget nemt at tale med og når der er problemer, bliver der normalt taget
hånd om dem. Kort sagt, they care.
Far til elev i 0. og 2. klasse
Kildeskolen er en skole, hvor mit barn bliver set. En skole, hvor barnets individuelle
faglige niveau bliver anerkendt og udviklet.
Mine børn er utrolig glade for at gå der og trives.
Mor til elev i 0. og 2. klasse
1) At sende sit “guld” på Kildeskolen er at kunne glæde sig over at få tifold “guld”
hjem igen.
2) Et fantastisk fællesskab med plads til alle. Høj faglighed – gode oplevelser, gode
lærere og menneskelig udvikling.
3) En god skole med klare holdninger, værdier og plads til alle.
4) Fantastisk samarbejde mellem elev, forældre og skolen.
Mor til elever i 1. og 3. klasse
Min søn var i kommuneskole, før han flyttede til Kildeskolen. Jeg kan tydeligt se hans
udvikling, fordi lærerne er supergode til at udvikle børnenes faglige kompetencer samt
social interaktion og produktivitet. Vi er meget tilfredse med skolen.
Forældre til elev i 2. klasse
På Kildeskolen er der plads til den enkelte, eleverne bliver ikke puttet i den store ”vi-skal-alle-være-ens-kasse”. Undervisningen er differentieret, så eleverne på individuel
basis kan arbejde med tingene, til de faktisk har forstået stoffet. Det skinner klart igennem
hos min datter, at hun forstår, hvad hun lærer og har et formål med at gå i skole,
hvilket - måske selvindlysende - giver skoleglæde og lyst til at lære mere, ikke bare i et
eller to fag, men i alle fag, hvilket bestemt ikke er noget, jeg husker fra min egen
skolegang.
Tak for en dejlig skole med plads til faglig individualitet og læreglæde.
Far til elev
Vi synes, lærerne er yderst kompetente på denne skole - der er plads til alle børn og
deres forskelligheder. Lærerne giver tid og plads til både børn og forældre, hvilket vi
synes er virkelig dejligt.
Mor
Vi valgte Kildeskolen pga. mindre klasser, individuel undervisning og lærere med
både faglighed og erfaring.
Og vi er absolut ikke blevet skuffet.
Vores børn holder af at gå i skole!
Ethvert problem bliver der lyttet og handlet på!
Tak for det!!
Mor til elev i 0. og 3. klasse
En fantastisk skole, hvor eleverne kan føle sig set og hørt. Undervisningen bliver
leveret efter elevernes behov og samtidig tilpasset deres ønsker. Derudover er
kontakten mellem lærer og elev samt lærer og forælder i top, og det minimerer i den grad
bekymringerne for barnets skolegang.
Far til elev i 1. klasse
Kildenskolen er en skole, hvor undervisningen bliver leveret alt efter den enkelte
elevs behov og ønsker. Som forælder er det fantastisk at se sit barn trives godt.
Derudover er man konstant opdateret om barnets fremgang og kan derfor følge det
hele vejen, hvilket minimerer en masse bekymringer vedrørende ens barns skolegang.
Far til elev i 5. klasse
Vi er utrolig glade for skolen. Vores søn klarer sig rigtig godt i skolen med de dygtige
læreres kompetente hjælp og coaching. Han har lov til at være, hvem han er, og han
bliver altid hjulpet som individ til at blive dygtig fagligt.
Mor til elev i 8. klasse
Vores søn har haft svært ved at passe ind i folkeskolens læringssystemer med store
klasser underlagt ”inklusionsbegrebet” og få lærere til at dække behovene. Han har
altid fungeret godt socialt, men har ikke lært nok og har haft det svært med larmen og
den konstante forandring med nye lærere, nye planer, projektorganiseret
undervisning, skiften imellem klasselokaler osv. Denne skoleform er hverken god for
meget dygtige elever eller for elever, som har brug for en mere tilpasset skolegang
med struktur, klare målsætninger og opfølgning på den enkeltes niveau. På
Kildeskolen har vi for første gang mødt virkelig engagerede lærere, som oprigtigt
forstår at lave en plan for den enkelte elev. Kildeskolen og dens lærere har markant
løftet hans niveau og fået ham i gang med at lære og indhente flere års
forsømmeligheder i folkeskolen. Engagement, dygtige og inspirerende lærere samt et
særdeles effektivt og konstruktivt læringssystem, der understøtter undervisning på
elevens niveau – også hvis man skal tilbage og samle op på tidligere pensum – det
har været utroligt vigtigt og godt for vores søn.
Mor og far til elev i 8. klasse
Kildeskolen underviser i en studieteknologi allerede fra de mindste klasser af, der
giver eleverne viden om alle de barrierer, man kan løbe ind i, når man studerer og
lærer nye ting. De får konkrete værktøjer til at håndtere dem alle, og min søn i 1.
klasse ved med sikkerhed, at han kan lære og blive god til hvad som helst. Han siger
til mig: “Hov, her et er ord, jeg ikke forstår," mens han smiler over hele hovedet, fordi
han ved præcis, hvad han skal gøre. Og jeg kunne ærlig talt ikke ønske mig bedre
forudsætninger for et mangeårigt skoleforløb. Store anbefalinger herfra -
Mor til elev i 1. klasse
Kildeskolen har ansvarlige lærere, der er engagerede i børnenes læreproces og er
interesserede i børnenes udvikling – for at give alle børnene trygge og faste rammer
hver dag. Samtidig vil du lægge mærke til, at dine børn virkelig lærer noget. Børnene
er ikke overladt til sig selv, der er voksne omkring dem, der lytter til dem, og det
skaber også ro.
Vi er meget glade for denne skole! Vores datter har nu en rolig skoledag hver dag, og
vi har en tryg hverdag.
Forældre til elev i 4. klasse
Det er fantastisk dejligt at opleve engagerede lærere, der omfavner og krammer mine
børn.
Jeg har oplevet, at der bliver taget hånd om de vanskeligheder mit barn har fagligt og
støttet op om at finde den rigtige løsning. Der er dialog mellem hjemmet og skolen.
Det er dejligt, at der sættes individuelle mål, og barnet er med til at definere disse.
Det er godt, at børnene i klassen kan være forskellige steder i deres faglige udvikling,
så ingen keder sig eller føler sig bagud.
Mor til to elever
Hver dag bliver jeg mere og mere imponeret over skolens metode!
Den individuelle tilgang gør min søn i stand til at blive mere involveret i sine egne
uddannelsesmål og -resultater. Dette følges op med hyppige evalueringer og møder,
hvilket er meget vigtigt, da vi forældre bliver i stand til at vurdere hans fremskridt
systematisk – og det forhindrer ham i at komme bagefter.
En anden lige så imponerende metode er skolens arbejde med at lære børnene
om selve læringsprocessen. Som psykologistuderende ved jeg, hvor fordelagtigt det
er for børn at indøve meta-kognitive færdigheder så tidligt i livet, da det giver dem en
oplevelse af kontrol og opmuntring til at lære mere.
Mor til elev i 3. klasse
Efter vores datter er skiftet til Kildeskolen, har vi oplevet en pige med langt større overskud i hverdagen. Hun er blevet meget gladere, har overskud til fis og ballade, og kommer hjem og fortæller med begejstring og stolthed, hvad hun har lært i skolen. Det er det bedste, vi skolemæssigt har gjort for vores datter. Stor ros til personalet på Kildeskolen.
Mor til elev i 7. klasse
For vores og vores datters vedkommende har det været et fantastisk skoleår fyldt med god læring.
I har hver og en gjort en stor forskel for hende.
Hun har i den grad udviklet sine færdigheder, så 1000 tak for jer.
Lige fra dag et tog I pænt imod vores datter og gav hende lysten til at kæmpe.
I var gode til at udfordre hende, hvilket har givet hende lysten til at læse og knokle og klar til gymnasiet.
Forældre til elev i 10. klasse