På Kildeskolen har hver elev en arbejdsplan for skoleåret - en såkaldt elevplan.
Med elevplanen kan eleven følge sine fremskridt uge for uge, og klasselæreren kan se, hvor der skal gøre en ekstra indsats, eller hvor en god indsats skal anerkendes.
Hver elev har sin egen læringshastighed - derfor er elevplanen vejledende.
Elevplanen bruges også af klasselærerne til at inddrage eleverne i deres egne fremskridt og til at informere forældrene.
Hvordan elevplanen er indrettet
Planen omfatter alle fag på elevens klassetrin.
Hvert fag er inddelt i områder - dansk er for eksempel diktat, stil, grammatik, læsetest og andre.
Hvert område er desuden inddelt i trin - hvis diktater er inddelt i 10 trin, betyder det, at eleven skal lave 10 diktater i løbet af skoleåret.
Endelig viser elevplanen hvor mange gange eleven kommer for sent eller ikke har været i skole.
Hvordan vi arbejder med elevplanen
Hver uge ajourfører klasselæreren elevplanerne.
Gode fremskridt anerkendes!
Hvis en elev ikke rykker i et fag over en periode, taler klasselæreren med eleven for at kunne give den rigtige hjælp.
Faglige usikkerheder fra tidligere klassetrin indskrives på den særlige elevplan, kaldet Tillæg.
Hvis du vil læse mere om vores elevplaner - klik her
Årets elevplaner
Hvis en elev har brug for at gennemgå dele af tidligere klassers pensum eller går i gang med næste klasses pensum, benyttes det følgende tillæg: